Selecteer een pagina
Escape room 1
Laat leerlingen in groepjes de puzzels in deze escape room oplossen, om samen de code te kraken. Deze bundel bevat printbladen voor team: groen, geel, rood, blauw, zwart en wit. Print de bladen uit en sorteer deze op kleur. Je kunt iedere opdracht in een envelop doen en de envelop nummeren. Je kunt de opdrachten ook als één bundel vast nieten, zodat de kinderen het boekje doorwerken om tot de code te komen. Net wat je zelf prettig vindt! De kinderen lossen de volgende puzzels op: - Puzzel 1: de kinderen zoeken de kaartjes met getallen (van hun teamkleur) en leggen deze op de juiste volgorde. Liggen de kaartjes goed? Dan is er een woord af te lezen. Dit is het eerste getal van het cijferslotje. - Puzzel 2: de kinderen zoeken samen alle woorden in de woordzoeker. De letters die over blijven vormen een getal. Vul dit getal in als tweede cijfer op het cijferslotje. - Puzzel 3: de kinderen proberen op een handige manier (met een spiegeltje of in spiegelbeeld) de tekst te lezen. Het blijkt een verhaaltjessom. De som wordt opgelost en de leerlingen komen zo tot het derde cijfer. Het cijfer wordt ingevuld op het codeslotje. - Puzzel 4: de kinderen lossen de rebus op. Hier komt een cijfer uit. Als dit goed is, verdienen de leerlingen de laatste sleutel en is de escape room opgelost. De kinderen vullen de ontrafelde cijfers in op hun slotjeskaart of op de codeslotjes die aan het kistje zitten (ik heb zelf kistjes met één codeslotje en één sleutelslotje, voor het effect van een échte escape room). Het groepje dat als eerste de juiste code heeft bemachtigd..... heeft laten zien vlot en goed samen te kunnen werken. De kinderen ontvangen een certificaat, die ingekleurd kan worden (als klaarwerk).